Translate

20121004

Να κατασκευαστεί ολοκληρωμένος κόμβος στον Πυργετό


Ο ΔΗΜΟΣ ΤΕΜΠΩΝ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Να κατασκευαστεί ολοκληρωμένος κόμβος στον Πυργετό

«Για μεγάλο πλήγμα που θα υποστεί η βαριά βιομηχανία της περιοχής, που είναι ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας εφόσον κατασκευαστεί ημικόμβος στην κοιλάδα των Τεμπών και όχι ολοκληρωμένος κόμβος» κάνει λόγο σε επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χατζηδάκη, ο δήμαρχος Τεμπών κ. Κώστας Κολλάτος.
Αναλυτικότερα στην επιστολή του, που κοινοποιείται στους βουλευτές του Νομού, τον περιφερειάρχη Κ. Αγοραστό και τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Λάρισας Ιγνάτιο (λόγω προσκυνήματος της Αγίας Παρασκευής), ο κ. Κολλάτος εξηγεί τους λόγους που πρέπει να κατασκευαστεί ένας ολοκληρωμένος αμφίπλευρος κόμβος, όπως αρχικά μελετήθηκε και σχεδιάστηκε, και ο οποίος αποτελεί έργο χωρίς ιδιαίτερες κατασκευαστικές δυσκολίες, ενώ γνωστοποιεί την πρόθεση του Δήμου, εφόσον απαιτηθεί συμπληρωματική απαλλοτρίωση, ο Δήμος Τεμπών να παραχωρήσει τις απαιτούμενες δημοτικές εκτάσεις, χωρίς αποζημίωση.
Αναλυτικότερα η επιστολή του δημάρχου Τεμπών κ. Κολλάτου αναφέρει τα εξής: «Στο πλαίσιο κατασκευής της Σήραγγας των Τεμπών έχει εκπονηθεί τεχνική μελέτη κατασκευής κόμβου στο βόρειο άκρο της Κοιλάδας των Τεμπών και εγγύτατα του σταθμού Διοδίων Πυργετού - την οποία υλοποιεί η κοινοπραξία Μ/C. Η εν λόγω μελέτη αφορά σε έναν κόμβο – ημικόμβο ή άλλως κόμβο «μονόπλευρης» εξυπηρέτησης. Αυτό έγκειται στο σχεδιασμό του έργου καθώς, είναι δυνατή η είσοδος - έξοδος από την ΠΑΘΕ των κινούμενων οχημάτων από και προς Αθήνα, όχι όμως και των κινούμενων από και προς Θεσσαλονίκη.
Η υλοποίηση της υφιστάμενης μελέτης, δηλαδή η κατασκευή κόμβου – ημικόμβου, θα επιφέρει σωρεία αρνητικών επιπτώσεων σε πολλαπλούς τομείς, όχι μόνο εντός των περιορισμένων ορίων του Δήμου Τεμπών, όσο σε ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας και κατ΄ επέκταση στο σύνολο της Θεσσαλίας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, το οποίο θα εμφανιστεί άμεσα - ήδη με την έναρξη των εργασιών, είναι η προσβασιμότητα των βορειοανατολικών περιοχών του νομού Λάρισας καθώς, κάτοικοι, παραθεριστές και επισκέπτες των παραλίων των δήμων Τεμπών και Αγιάς, κατά τις μετακινήσεις τους από και προς τα βόρεια της χώρας, χρησιμοποιώντας ως είσοδο – έξοδο από την ΠΑΘΕ κόμβο της Πιερίας, θα πρέπει να ακολουθούν δαιδαλώδεις διαδρομές σε παράπλευρες οδούς περιορισμένου πλάτους και ορατότητας και αμφιβόλου ποιότητας και ασφάλειας προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους. Το αποτέλεσμα θα είναι η προσπάθεια αποφυγής αυτής της οδικής οδύσσειας και η σταδιακή απομόνωση των περιοχών που αποτελούν τον σημαντικότερο τουριστικό πυρήνα του Νομού Λάρισας.
Το δεύτερο μεγάλο πλήγμα θα το δεχτεί η αγροτική οικονομία της περιοχής καθώς, η μεταφορά αγροτικών προϊόντων από τον δήμο Τεμπών –και κυρίως από το Δέλτα του Πηνειού- προς τη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία είναι κατά κύριο λόγο εξαγώγιμα σε ευρωπαϊκές χώρες, θα γίνεται με τις δυσμενείς οδικές συνθήκες που προαναφέρθηκαν με αποτέλεσμα το κόστος μετακίνησης να φτάνει σε απαγορευτικά επίπεδα. Η εξέλιξη αυτή θα επιφέρει αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων χάνοντας την ανταγωνιστικότητά τους, εν μέσω μίας σκληρής και ήδη αποδυναμωμένης αγοράς.
Το τρίτο μεγάλο πλήγμα θα το δεχτεί η Κοιλάδα των Τεμπών, μία περιοχή απείρου φυσικού κάλλους, πολιτικής και ιδιαίτερα θρησκευτικής ιστορίας καθώς, οι εκ Βορρά ταξιδιώτες που θα επιθυμούν να σταθμεύσουν για να την απολαύσουν, θα πρέπει να προνοήσουν να εξέλθουν του αυτοκινητόδρομου της ΠΑΘΕ σε κόμβο της Πιερίας και να ακολουθήσουν τις δυσμενείς διαδρομές σε μήκος 30 και πλέον χιλιομέτρων. Η σταδιακή αποφυγή του οδικού Γολγοθά προς κέρδος χρόνου και ταλαιπωρίας των ταξιδιωτών, θα οδηγήσει σε υποβάθμιση των υποδομών και του περιβάλλοντος της Αγ. Παρασκευής και μακροπρόθεσμα σε τουριστική απονέκρωση της Κοιλάδας.
Την ίδια υποβάθμιση θα υποστούν και άλλοι τουριστικοί προορισμοί της ευρύτερης περιοχής των Τεμπών όπως είναι η ιστορική Κοινότητα Αμπελακίων, τα ορεινά θέρετρα Ραψάνης και Κρανιάς καθώς και τα παράλια του δήμου Αγιάς (Στόμιο, Καρίτσα, Κόκκινο Νερό κ.λπ.).
Για την ιστορία, ας σημειωθούν τα κάτωθι:
α. Στην αρχική μελέτη του έργου (η οποία επιδείχθηκε σε κλιμάκιο του Δήμου Κάτω Ολύμπου που επισκέφθηκε την υπηρεσία έργων παραχώρησης της Αθήνας) ο ίδιος κόμβος παρουσιάζεται ολοκληρωμένος και αμφίπλευρος.
β. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ιδίου έργου αναφέρεται σε ολοκληρωμένο κόμβο.
γ. Το 2007 η υπηρεσία έργων παραχώρησης τροποποίησε την αρχική Τεχνική Μελέτη μετατρέποντας τον κόμβο σε ημικόμβο, χωρίς αντίστοιχη τροποποίηση της ΜΠΕ.
Με τη γνωστοποίηση της τροποποίησης της αρχικής μελέτης, η δημοτική αρχή του Δήμου Κ. Ολύμπου, συχνά με τη συμμετοχή των δημάρχων Ευρυμενών και Μελιβοίας, αντέδρασε σε αλλεπάλληλες συναντήσεις και τηλεφωνικές επικοινωνίες τόσο με πολιτικά πρόσωπα – αρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς όσο και υπηρεσιακούς παράγοντες εμπλεκόμενων με το έργο υπηρεσιών, από τους οποίους απέσπασαν δεσμεύσεις και υποσχέσεις. Εν συνεχεία, η δημοτική αρχή του Δήμου Τεμπών πραγματοποίησε αρκετές συναντήσεις τόσο με την εν λόγω εταιρία, όσο και με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων εξασφαλίζοντας και πάλι δεσμεύσεις και υποσχέσεις.
Επανερχόμαστε σήμερα σε αυτό το μείζον ζήτημα, αισθανόμενοι την ευθύνη του Δήμου Τεμπών ως εκπροσώπου και της ευρύτερης περιοχής της βορειοανατολικής Π.Ε. Λάρισας».
Συνοψίζοντας στην επιστολή του ο κ. Κολλάτος προτείνει τα παρακάτω:
Η κατασκευή του κόμβου του τέως Δήμου Κάτω Ολύμπου ως ημικόμβου θα αποβεί ολέθρια για την ανάπτυξη του Β/Α Νομού Λάρισας και ολόκληρου του Δήμου Τεμπών.
Η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου αμφίπλευρου κόμβου, όπως αρχικά μελετήθηκε και σχεδιάστηκε, αποτελεί έργο χωρίς ιδιαίτερες κατασκευαστικές δυσκολίες όπως υποστηρίζουν οι τεχνικοί της κοινοπραξίας M/C.
Εφόσον, για την κατασκευή ολοκληρωμένου κόμβου, απαιτηθεί συμπληρωματική απαλλοτρίωση, ο Δήμος Τεμπών προτίθεται να παραχωρήσει τις απαιτούμενες δημοτικές εκτάσεις χωρίς αποζημίωση.
Προτείνουμε την κατασκευή του ολοκληρωμένου αμφίπλευρου κόμβου όπως αρχικά σχεδιάστηκε, έργο που θα αποτελέσει εφαλτήριο για νέα αναπτυξιακή πορεία των Καλλικρατικών Δήμων της ευρύτερης περιοχής της Κοιλάδας των Τεμπών και του Δέλτα του Πηνειού».
Και ο δήμαρχος Τεμπών καταλήγει: «Κύριε υπουργέ, γνωρίζοντας την ευαισθησία που σας διακρίνει και την αναπτυξιακή προσπάθεια την οποία καταβάλλετε, περιμένουμε τη θετική σας ανταπόκριση στο δίκαιο αίτημα της πιο κομβικής περιοχής της χώρας μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου